II NAGRODA E-COMMERCE
INNOVATIONS 2015
§ 1
Wstęp
Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego udostępnionego pod adresem www.paradopary.pl przez Iwonę Zagubień, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą pdp Iwona Zagubień, ul. Harcerska 11, 05-070 Sulejówek, posiadającą NIP: 9521773695 oraz REGON 141989177,wpisaną do rejestru przedsiębiorców - Centralnej Ewidencji i Informacji oDziałalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds.gospodarki,a w szczególności określa zasady składania Zamówień i zawierania umów sprzedażyprzy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a także korzystaniaprzez Klientów z usług za pośrednictwem SklepuInternetowego.
Dane do szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą (Dane adresowe / kontaktowe):
Dane teleadresowe:
Użyte w Regulaminiepojęcia oznaczają:
1) Klient – osoba fizyczna, wtym Konsument, która ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawnalub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególneprzyznają zdolność prawną, a która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzystaz innych usług Sklepu Internetowego;
2) Konsument – osoba fizycznadokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnościągospodarczą lub zawodową;
3) Regulamin – niniejszy Regulaminsprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość orazświadczenia usług drogą elektroniczną. W zakresie usług świadczonych drogąelektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
4) Sklep Internetowy (dalej także jako „Sklep”) – serwis internetowy dostępnypod adresem www.paradopary.pl za pośrednictwemktórego Klient może składać Zamówienia, a także korzystać z pozostałych UsługSklepu;
5) Strona – Usługodawca lubKlient;
6) Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
7) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży wrozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem zwykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu,której przedmiotem są Towary;
8) Usługa (Usługi) – usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektronicznąna zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Sklepu;
9) Usługodawca (także „Sprzedawca”) – Iwona Zagubień,prowadząca działalność gospodarczą pod firmą pdp Iwona Zagubień, ul. Harcerska11, 05-070 Sulejówek, posiadająca NIP:9521773695 oraz REGON 141989177, wpisaną do rejestru przedsiębiorców -Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki,;
10) Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz.827);
11) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży zUsługodawcą, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległośćza pośrednictwem Sklepu Internetowego określające rodzaj i liczbę Towarówbędących przedmiotem Umowy sprzedaży.
1. Klient może składaćZamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego 7 dni w tygodniu, 24 godzinyna dobę.
2. W celu zawarcia Umowysprzedaży Towaru na odległość poprzez Sklep Internetowy należy dokonać wyboruTowaru, podać niezbędne dane wymagane przez Sprzedawcę podczas procesu składaniaZamówienia oraz ostatecznie złożyć Zamówienie podejmując kolejne czynności woparciu o wyświetlane Klientowi informacje. Do złożenia Zamówienia nie jestkonieczne posiadanie Konta Klienta.
3. Warunkiem złożenia skutecznego Zamówienia iskutecznego zawarcia Umowy sprzedaży jest zapoznanie się i zaakceptowanie przezKlienta Regulaminu, a także potwierdzenie, że Konsument wie, iż Zamówieniepociąga za sobą obowiązek zapłaty.
4. Złożenie Zamówienia jestrównoznaczne ze złożeniem przez Klienta oferty na zawarcie Umowy sprzedażyTowarów, w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
5. Po złożeniuZamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail będącą potwierdzeniem wpłynięciaZamówienia do Sklepu, zawierającąostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
6. Do zawarcia Umowysprzedaży pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem dochodzi w momencie doręczenia przezSprzedawcę Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej potwierdzeniaprzyjęcia Zamówienia do realizacji, o którym mowa w ust. 5 powyżej.
§ 5
Ceny, płatności oraz dostawa Towaru
1. Ceny Towarów w Sklepiepodawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
2. Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy.Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Towarów oraz koszty dostawy, wprzypadku gdy koszty dostawy ponosi Klient.
3. Dostawa jest realizowana za pośrednictwem firm kurierskich.
a) przelewem bankowym narachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata),
b) za pośrednictwem serwisu PayU (udostępnianego przez PayU Spółkę Akcyjnązarejestrowaną jest przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000274399, NIP 779-23-08-495 i kapitałzakładowy w wysokości 4 000 000,00 PLN - w całości opłacony) – płatność onlineprzelewem albo kartą kredytową/debetową,
c) za pobraniem – gotówką przy odbiorze Towaru,
Odbiór przesyłki
9. Przy odbiorzeprzesyłki z zamówionym Towarem, sugeruje się, aby Konsument sprawdziłprzesyłkę, a przynajmniej jej zewnętrzny stan.
10. Sprzedawca przypomina,że zgodnie z art. 791 kodeksu cywilnego wskutek zapłaty należności przewoźnikai przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń wygasają wszelkie roszczenia przeciwkoprzewoźnikowi wynikające z umowy przewozu (w tym dotyczące odpowiedzialności zauszkodzenia). Nie dotyczy to jednak roszczeń z tytułu niewidocznych uszkodzeńprzesyłki, jeżeli odbiorca w ciągu tygodnia od chwili przyjęcia przesyłkizawiadomił o nich przewoźnika.
11. W związku z powyższymizapisami w ust. 9 sugerujemy, aby wprzypadku stwierdzenia uszkodzenia mechanicznego opakowania przesyłki lub innego, widocznego z zewnątrz uszkodzeniazażądać od przewoźnika spisania protokołu wskazującego na uszkodzenia.Sugerujemy także, aby każdorazowo sprawdzić zawartość przesyłki i w przypadkustwierdzenia:
1) uszkodzeniamechanicznego zawartości przesyłki,
2) niezgodnościzawartości przesyłki z przedmiotem Umowy sprzedaży,
Konsument jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadkusugerujemy zapisanie uwag lub notatki zezdarzenia w obecności dostarczyciela oraz niezwłoczne powiadomienie Usługodawcyo zaistniałej sytuacji. W każdym wypadku, w razie uszkodzeń sugerujemysporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności dostarczyciela przesyłki.
1. Konsument możeodstąpić od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość bez podaniaprzyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14(czternastu) dni, przy czym termin ten biegnie od objęcia rzeczy w posiadanieprzez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik),a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno,partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lubczęści. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przedjego upływem na adres Sprzedawcy.
2. Oświadczenie, októrym mowa w ust. 1 powyżej można złożyć także na formularzu, którego wzórstanowi załącznik nr 2 do Ustawy oraz załącznik nr 1 do Regulaminu.
Obowiązki Konsumenta
5. Konsument maobowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przezSprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, wktórym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że samodbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jegoupływem. Towar powinien byćzapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport.
Obowiązki Sprzedawcy
11. Sugerujemy dołączeniedowodu zakupu, w celu usprawnienia procesu zwrotu.
Ustawowe wyłączenie prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży
12. Prawo odstąpienia odumowy nie przysługuje w sytuacjach określonych w art. 38 Ustawy, tj. wodniesieniu do umów:
§ 7
1. Sprzedawca jestzobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady Towaru.
2. Wada fizyczna polegana niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży.
3. Reklamacje, z tytułurękojmi za wady (niezgodności Towarów z Umową Sprzedaży) można też składaćpisemnie lub pocztą e-mail na adres Sprzedawcy.
6. Jeżelisprzedany Towar ma wadę, Klient może:
§ 8
Newsletter
1. Umowa o świadczenieusług drogą elektroniczną (o korzystanie z Konta Klienta) jest zawierana naczas nieokreślony.
2. Każda ze Stron możewypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (o korzystanie zinfrastruktury Sklepu – Konta Klienta) w każdym czasie i bez podania przyczyn,przy czym Sprzedawca może wypowiedzieć umowę zawartą z Konsumentem tylko z ważnychprzyczyn.
3. Klient, który dokonałRejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzezsamodzielne usunięcie Konta, polegające na złożeniu dyspozycji jego usunięciaalbo zgłoszenie żądania usunięcia Konta Usługodawcy, przy czym w przypadkuzgłoszenia żądania usunięcia Konta Usługodawcy rozwiązanie umowy następuje poupływie okresu wypowiedzenia wynoszącego 5 dni.
4. Usługodawca, chcącrozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poinformuje Klienta naadres e-mail podany przez Klienta podczas Rejestracji, w terminie 14 dni przedplanowaną datą usunięcia Konta Klienta.
5. Usługodawca ma praworozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybienatychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszegoRegulaminu po bezskutecznym wezwaniu Klienta do zaprzestania ww. naruszeń zterminem co najmniej 3 dni roboczych.
1. Usługodawca świadczyza pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi:
1) przedstawienieasortymentu Sklepu,
2) możliwość składaniaZamówień na Towary dostępne w Sklepie Internetowym i tym samym możliwośćzawierania Umów sprzedaży na odległość,
3) informowanie Klienta obieżącym statusie Zamówienia,
4) możliwość korzystaniaz Konta Klienta,
2. Dostęp do usługokreślonych w ust. 1 pkt. 1-3 powyżej nie wymaga Rejestracji.
3. Dostęp do usługiokreślonej w ust. 1 pkt. 4 powyżej wymaga dokonania Rejestracji.
4. Korzystanie z usługokreślonych w ust. 1 jest nieodpłatne.
5. Do korzystania zeSklepu wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do sieciInternet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefoxwersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lubnowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptówJavascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarekinternetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymipowyżej.
1. Rozstrzyganieewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą, a Klientem, który jestKonsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniamiodpowiednich przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
2. Rozstrzyganieewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą, a Klientem, który nie jestKonsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibęUsługodawcy.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
oraz zasady dostępu do tych procedur
1. W przypadku, gdySprzedawca nie uzna reklamacji Konsumenta, a Konsument nie zgadza z decyzjąSprzedawcy, może on zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego,a więc skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporów (ADR -Alternative Dispute Resolution).
2. Skorzystanie zADR jest możliwe tylko i wyłącznie po:
· http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
· http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
· http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php;
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij